Äntligen Danmark (Del 1)

Redan på morgonen hade jag tvingats bryta tre av mina dagliga vanor. Anledningen till de brutna vanorna är att vi tvingades lägga all onödig tid på att packa med väskor och kassar in i bilen. Vi var ju trots allt på väg till Danmark, och då krävs det att alla anstränger sig för att hinna i tid till färjan som tar oss dit. Jag kunde förstå stressen i det hela, men hade de inte åtminstone kunnat ge mig tid till att få raka armhålan? Men det är kanske också bra för mig att i vissa fall kunna vänja mig vid att inte varje morgon följa samma typ av mönster eller vanor. Hur som helst lyckades vi ta oss i tid till färjan, trots en del felkörningar och problem. Skönt var att jag sovit en stor del av tiden. Att köra bil gör mig ofta sömnig. När vi lämnat vår bil och tagit oss till däck så tog vi det lugnt och pustade ut. Tiden hade varit knapp, men det var äntligen över. Så vi talade med varandra en stund och åt på en av restaurangerna, där de serverade oss tortellini med kyckling, vilket smakade ganska gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0