En lyckad dag

Dagen påbörjades med stress och mödosamma slit för den kommande kvällen. Jag hade tillbringat tiden i skolan till kl. 11, och när jag kom hem fick jag direkt börja baka en stor kladdkaka. Receptet har jag med tiden lärt mig utantill, men denna gång var vi sju personer att dela, så jag fick dubbla ingredienserna. Kladdkakan är min kompiskusins favorit från mig, så jag har fått baka den många gånger, därför gör det nog ingen skada att ändra receptet lite grann när jag känner det så väl. (Jag har tidigare ändrat en del i receptet, för godare smak och nyttigare resultat.)
   När alla anlänt samlades vi runt matbordet. Vi serverade älgköttpaj med ekologiskt fullkornsris och bröd. Och när vi alla ätit oss mätta och glada så högg vi in på presenterna. Jag fick många, men jag hade själv också gett bort en hel del. Och när alla presenter öppnats och beundrats gick vi alla runt och talade med varandra och hade det trevligt, innan vi alla blev trötta och de bestämde sig för att dra sig hemåt.
   Det var nog den mest lyckade "tidiga julen" någonsin, inte bara för att presenterna vi fick var ovanligt fina, utan för att kvällen slutade så fint. Alla var nöjda och belåtna. Tänk att en sådan tidigare "misslyckad" dag kunde sluta så bra.


Här står jag och ler framför kameran efter en lyckad kväll med släkt och familj, också med mina nya örhängen på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0