Olycka på vägen

Ca kl. 06.15 imorse klev jag upp för att göra mig i ordning för vår resa till Ullared, och sedan vidare till Malmö och Danmark. Det innebär en lång bilfärd i några timmar, men som tur är så tycker att det är mysigt, och resten av familjen tycks inte heller att ha någonting emot det.
   Efter ca 45 minuters bilfärd så somnade jag, och vaknade upp ca 2 timmar senare. Jag var nyvaken och trött, men piggades snabbt upp av den syn jag strax efter fick se. Jag kan dessvärre inte säga att jag piggades upp positivt, eftersom det där hade skett en bilolycka.
   En bil med släpvagn hade voltat och låg upp-och-ner i diket, mellan två vägar, därför behövdes det inte heller sakta ner de senare bilarna som körde förbi. Vi var en av dem förbipasserande, för mannen som suttiit i bilen hade redan fått hjälp och stod och talade med några andra män, brevid den upp-och-ner-vända bilen. Antagligen hade han kört så fort att släpvagnen fått svårt att hålla sig rätt på vägen, vilket slutat med att han tappat kontrollen över fordonet.
   Anledningen till att föraren klarat sig, att till och med kunna kravla sig ut ur bilen och stå helskinnad bredvid den, var nog att diket var nedbuktat, så att taket inte tryckts ihop. Hade det hänt hade han kanske inte varit i livet idag, men nu är han det. Och kanske också lite försiktigare än tidigare, det är ju svårare att köra med släpvagn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0