Shopping i Gekås

Dagen började inte så pass tidigt som jag väntat mig. Skönt för oss alla, jag har nämligen inte det bästa "morgon-humör" som man kan önska sig. Men denna dag kände jag mig faktiskt utvilad och glad direkt på morgonen. Bevis på det är bilden nedanför.


Här sitter jag med nattlinnet på och ler, förväntansfull över att äntligen få besöka Gekås en hel dag.

Kl. 09.00 öppnade Gekås, och vi hann nästan precis in när de öppnade. Och då hade den riktiga dagen börjat. Vi strosade runt och kikade efter allt möjligt i flera timmar, innan magen skrek åt oss att äta och benen att åka hem och vila. Men under den tiden vi varit där hade vi upplevt så mycket roligt, vi provade och köpte kläder, tittade på grejor och mycket mer.
   Efter att ha lämnat affären återvände vi till den lilla stuga vi "bor" i och tog oss en liten matpaus. Det kändes skönt att mätta den kurrande magen, och därefter slänga på sig jackan för att återigen fortsätta handla på detta billiga och stora ställe. Det var faktiskt en skön känsla att vandra runt i den affär som tidigare varit helt proppfull, men nu helt lugn och under kontroll. Sist jag befann mig i Gekås hade vi så mycket folk runtomkring oss att man knappt kunde gå, men trots det trånga utrymmet förstod vi inte det hela allvaret innan vi tog oss ut därifrån. Redan när vi passerat utgången så svämmade det människor över vagnarna, helt galna, och frågade om de fick ta den när vi var färdiga. Vi förstod, till att börja med, inte varför de inte hämtade egna, men lät dem få som de ville.
   Och så när vi tagit oss ut ur Gekås, helt och hållet, så såg vi en hel folkmassa stå utanför in- och utgången. Det var en upplevelse att inte kunna beskriva med ord. Det går inte att förstå innan man varit med om det. Kilometer av folk stod köande för att ta sig in! Tro mig eller inte, men det är sant. Folkmassan drog sig ända till de boende människors hus, långt ifrån affären själv. De anställda i Gekås hade tvingats stänga ingången till affären för att den blivit så överfylld att det var farligt, hade det börjat brinna i byggnaden hade inte många överlevt, p.g.a. att vi alla var som packade sillar. Som jag sagt tidigare; man kunde knappt gå därinne.
   Men annorlunda var det denna gång, utrymme fanns det gott om, och inga brister på vagnar ägde rum. Vi kunde alla gå runt med vagnar utan problem, eller människor som tjatar att få ta den ifrån en.
   Vi gick lite tidigare än stängningstid, för vi var alla utmattade av den långa tiden att gå. Vi betalade och åt middag på Burger King, inte långt därifrån. Sedan gav vi oss hemåt, där vi tillbringade resten av tiden åt att titta på TV och ta det lugnt, ungefär som dagen innan. Men detsamma ska det inte bli imorgon, för då ska vi fortsätta var resa. Snart är vi i Danmark, jag kan nästan känna doften av det!


Så här ser Gekås ut.


Kommentarer
Postat av: Vanja

Måste bara fråga... hur luktar Danmark? Hehehe... ;)

2008-12-28 @ 20:58:11
Postat av: Mamma

Tänk att jag undrade samma sak! Inte kände jag lukten precis. Var det de röda korvarna som luktade, eller dansk öl kanske??!!

2008-12-29 @ 11:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0