Tillbaka i Sverige

Borta bra, men hemma bäst.

De senaste dagarna har jag tillbringat i Danmark, vilket innebär att jag inte haft tillgång till internet. Bredbandet på vår bärbara dator gäller inte utanför Sverige. Ni kanske undrar varför jag inte bloggat från mobilen, men ni ska åtminstone veta att jag gjort det en gång. Anledningen till att jag inte fortsatte är den tunga räkning vi troligtvis kommer att få efter den långa tid jag var inloggad utomlands.

Mycket har egentligen inte hänt sedan jag tvingades sluta skriva, men jag ska försöka skriva det om mest intressanta som går att beskriva.

Tisdags:
Denna dag var inte så speciellt "full av händelser". Men trots det var den en dag att uppskatta, eftersom att allting som skedde tidigare legat oss hack i häl. Att äntligen få slappna av och ta det lite lugnt var skönt, men min längtan efter mina katter, där hemma, var stark.

Onsdags:
Som de flesta redan vet så är julafton en dag då inga butiker är öppna. Det gav en lite långsam dag till att börja med, men på eftermiddagen blev det hela mycket roligare, eftersom vår julmiddag tog rum. Jag och min mamma hade, sedan några timmar tillbaka, börjat laga en av mina favoriträtter som kallas Wellington. Till det åt vi klyftpotatis som både är klassiskt och gott.

Torsdags:
Ännu en dag att ta det lugnt, men också att packa inför den kommande resan tillbaka till Sverige. Redan på morgonen började jag känna tecken på feber, men höll till en början tyst om det, eftersom jag inte ville göra resten av familjen upprörd. Vi skulle nämligen på tivoli dagen efter.
   Tyvärr kunde jag varken lura mig själv eller min familj; jag var sjuk. Det är ytterst ovanligt, verkligen, men det hade hänt. Min näsa rann, jag sov i timmar över normalt, hade huvudvärk och kände mig övrigt dålig. Men efter att min familj tvingat mig att ta tempen och insåg att jag hade 38,3 så proppade de i mig två tabletter. Och det hjälpte, för sedan mådde jag fullt så mycket gladare.

Idag:
När jag vaknade upp hade min feber försvunnit, allt som var kvar var min rinnande näsa. Som tur är så brukar jag aldrig vara sjuk i mer än en dag.
   Tidigt imorse klev vi upp för att packa och gör oss klara. Efter en stressig (och försenad) morgon for vi iväg. Det följde en lång bilresa till Köpenhamn där vi unnade oss en god middag inne i det tivoli som jag senare skulle åka en massa karuseller i. Jag hade det väldigt roligt.
   När vi lämnat tivolit fick vi problem att hitta till det hotell vi ska tillbringa natten i (Hotell Ibis), men när vi väl var framme gjorde vi som vi gjort mycket den senaste tiden; slappat. Men denna gång inne på vårt nya hotellrum i Skåne, Malmö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0