Annika Östberg-morden

Läs texten på den här sidan: http://aftonbladet.se/nyheter/article4861291.ab.

Efter att ha läst den texten så har min uppfattning på Annika Östberg-morden fått en annan synvinkel. Han som skrivit det har nog rätt, hon var medskyldig. Men ändå kan jag inte sluta tycka att det är rätt att hon släpps ut.
   Jag har hört att hon var hög under tiden då brotten skedde, och då är man inte längre den person som man vanligtvis brukar vara. Och dessutom tror jag inte att det är många som skulle våga ställa sig emot sin pojkväns handlingar då han har ett laddat vapen i handen, och är i fullt stånd att skjuta på poliser.
   Men så är hon ju fortfarande skyldig som medhjälpare, för hon hade ju ändå följt med pojkvännen och hjälpt honom under hela händelserna. Visst, låt henne betala av sitt straff, men varför möta henne med en sådan misstänksamhet när hon kommer tillbaka. Hon var yngre, hög och troligen förvirrad. Efter 28 år i fängelset så har hon väl ändå lärt sig rätt och fel? Hon kommer att ha ögonen fästa på sig, så det finns ingen chans att hon skulle göra någonting brottsligt undanmärkt. Och så tror jag inte heller att hon skulle göra någonting liknande igen heller, för nu är hon äldre och klokare. Och "ren i kroppen" också. Det har ju gått 28 år, och på den tiden kan vem som helst förändrats!
   Att hon tidigare dömts för ett dråp var ju långt ifrån bra, men gjort är gjort. Det bästa man kan göra av situationen idag är att försöka ställa allt tillrätta så mycket som möjligt. Jag tror på att hon är förändrad till det bättre nu.
   Nu har jag däremot läst på internet att hon inte var drogpåverkad i samband med morden, vilket rör om kring tankarna. Är det sant? För i så fall vet inte jag var jag står i mina åsikter och tankar...


Kommentarer
Postat av: Mamma

I Sverige skulle man nästan kunna mörda och råna hur som helst, inte får man sitta 28 år i fängelse för det inte.

Jo förresten, kanske om man sammanräknar all den tid de suttit inne, en del har ju hunnit ut för att begå nya brott för att sedan återvända i fängelse.

Se på Svartenbrandt!

2009-04-10 @ 19:01:05
Postat av: virpi

hon var hög som ett hus när hennes pv dödade dessa män.

ang.halliken hon mördade så finns det en orsak till det med.:)

Kanske dax att läsa boken ändå?

Kostar ca 30 kronor.

Kram kram

2009-04-16 @ 19:19:36
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0