April, april!

Idag är dagen att lura människor utan risken för att vara elak! Själv försökte jag mig på ett patetiskt försök att lura mamma, men jag får tänka ut det hela nästa år...
   Min lärare, Bosse, är däremot duktig på att luras. I år lurade han ca halva skolan att det var konsert i "Aulan" i skolan! Ett antal elever blev sura och klagade på honom varför inte de fick gå dit för att se utställningen, för de som redan blivit lurade hade fortsatt att driva med dem som inte ännu hade fått reda på att det hela var ett skämt. Men så var det ju så kul också, för Bosse hade bara börjat asgarvat åt deras klagomål.
   Året innan hade han lurat elever att de skulle få glass till efterrätt, men då hade han upptäckt att mattanterna inte blev alltför glada över att behöva säga till dem, om och om igen, att det bara var ett skämt.

Mina bustips:
* Att tejpa för kranen, så att det stänker vatten när de spolar vatten. (Vill ni vara eleka så kan ni plasta in toalettstolen, men gör helst inte det. Då är det inte på skoj längre...)
* Att lägga en tom mjölkförpackning lutandes mot kylskåpsdörren på insidan, så när någon öppnar dörren så tror de att det är en full mjölkförpackning som faller ur kylen. (Jag försökte mig på detta förut, men upptäckte att man bör fylla den med lite vatten och tejpa/häfta igen öppningen, annars ser de att den är tom när den faller till marken.)

Har du några april-tips eller april-upplevelser? Dela gärna med dig!

Kommentarer
Postat av: virpi

Haha,det var roligt.

Jag har inte blivit lurad idag.:)

Och jag har inte lurat ngn heller!

Jag glömde faktiskt av att det är 1-a april idag.

Kram

2009-04-01 @ 22:23:31
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0