Mina förebilder

Jag har de personer som jag ser upp till, och hoppas att jag en dag ska bli som som de. Jag kan inte kalla dem idoler (för jag har hört att det betyder "avgudadyrka"), så jag föredrar mer att kalla dem förebilder.
   Här följer min lista på förebilder:

 
Gordon Ramsey - en av världens bästa kockar. Skriker och svär mycket i köket, men är i övrigt en trevlig och respektabel man.
   Än så länge har jag inte någon av hans böcker, men jag har bestämt att jag ska köpa en av dem snart. De är på engelska, men eftersom jag gjort mina läxor så ska det gå bra.

 
Jamie Oliver - är säkert också en av världens bästa kockar. Han tycks alltid vara trevlig och har koll på den mat han serverar.
   Jag äger hans bok "Hemma hos Jamie" och den tycks vara jättebra, otur är att jag inte hunnit använda den så mycket som jag borde.

 
Leila Lindholm - är duktig på både matlagning och bakning.
   Hon är även skaparen av min favorit-bakbok "A peice of cake".

alm.jpg image by drakhon  
Allison Mack, Tom Welling och Kristin Kreuk - spelar väldigt bra i serien Smallville, som jag älskar.

 
Mamma Viola - är såklart den största favoriten! Hon är snäll och gullig. Hon hittar alltid lösningar i svåra problem, precis som smarta mammor gör.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så gullig Rebecka! Jag, bland alla kändisarna!!

Puss och kram

2009-04-08 @ 11:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0