Måste vara mognad

Som liten var jag som känd inom släkten att vara den person som snabbast kunde spendera bort mina pengar på onödiga småsaker. Mitt rum var fyllt av värdelösa grejor!
   Det klassiska skämtet från pappa kom att lyda: "Har du med dig spenderar-väskan då, gumman?" Pappa kan upprepa sin humor ganska mycket, så tro mig när jag säger att jag hört den där liknande kommentaren många gånger...
   Men nu har jag växt upp, och är istället rena motsatsen till hur jag var förut. Jag är t.o.m. mer sparsam än vad de flesta ungdomarna är i Sverige.
   Här följer några exempel på min mognad:

1. Jag har slutat pipa med rösten.
2. Jag förstår mig bättre på ironi.
3. Är inte lika hetlevrad som tidigare.
4. Tar hand om mina djur.
5. Och slutligen att mina pengar inte "flyger iväg" lika lätt och snabbt längre.

Igår hade jag räknat ihop mina pengar till att bli 512 kr, efter att vi gick in i flera "saker-rika" affärer.
   Gissa nu hur mycket pengar jag hade när vi åkte hem.

... (spänning) ...

512!!!

  
Här är lite bilder på mig som liten... (Klicka på bilderna så blir de större.)
   Jag förstår inte att jag vågar publicera bilden i mitten egentligen, för den visar verkligen mitt tidigare häftiga humör.  Ojojoj...! Mamma och pappa måste ha haft det jobbigt...

Kommentarer
Postat av: virpi

Haha,du är jättesöt på bilderna!

Jag tror inte att det varit så värst jobbigt att ha dig som liten.

Som förälder så så står man ut med sånt.oavsett...:)

Kram

2009-04-09 @ 14:39:10
Postat av: Mamma

2 glada bilder av 3 möjliga. Det är väl inte så farligt att vara mamma åt dig!?

2009-04-10 @ 19:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0