Olika samtalsämnen i ett inlägg

När jag kontroll-läste detta inlägg så upptäckte jag hur det egentliga samtalsämnet gled bort. Ifrån att tala om att jag åt en god frukost och fortsatte att vara nyttig, så slutade det med att jag började tala om mina förvirringar om kolhydrater. Och dessutom så skrev jag plötsligt att jag precis ätit en omelett. Jag menar: Vad hörde det med ämnet att göra egentligen?

Dagen började med en riktigt god och nyttig frukost - två sorters meloner och jordgubbar!
   Tyvärr så har min kamera laddat ur, men istället för bilder så kan jag säga att det åtminstone såg gott ut. Jag stod väldigt länge och skar i frukterna, men det var värt det. Det är ju mysigt att ha någonting att sysselsätta sig med också!
   Igår bestämde jag mig för att ännu en gång dra igång med en kämpar-tid för att bli sundare (det går upp och ner i perioder). Att mina matvanor varierar är kanske också bra, för det är lätt att jag överdriver med nyttigheter.
   Men nu är jag för tillfället ganska förvirrad... Nu är det ju kolhydrater (inte fett) som man ska undvika, och det ligger ju i nästan allt man äter. Så jag vet inte riktigt vad som är nyttigt och inte, så jag kör med det som jag brukar: Frukt. För det är ju gott också!
   Jag åt en omelett för inte så länge sedan, är det fortfarande nyttigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0