Oseriösa funderingar

Det finns tre alternativ, men bara ett kan stämma in som svaret på denna fråga:

"Varför köper pappa hem så mycket godis åt mig, min bror och mamma?"

Alternativ nr. 1 är:   För att han vill göra oss glada.
Alternativ nr. 2 är:   För att han vill att vi ska gå upp i vikt och bli tjocka, så att han blir den smalaste i familjen.
Alternativ nr. 3 är:   För att han vill att vi ska bli stora och feta, så att han får mer på tallriken när han ska äta upp oss.

Något säger mig att varken alternativ nr. 2 och 3 inte stämmer, så jag tror att han bara vill göra oss glada.

Kommentarer
Postat av: virpi

Jag tror definitivt på alt.3

Varför föder man upp grisar?

varför föder man upp kycklingar?

Varför föder man upp små barn?



För att slakta o ätas upp naturligtvis! :)

Skicka din pappa till Blåkulla så kanske ni klara er.:)

Glad påsk!

Kram

2009-04-09 @ 14:41:31
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken trevlig tjänst han gör åt oss!

Som beroende av chips har jag gnällt i flera år över denna "omtänksamhet". Tur att personalboden på Gevalia slutat sälja billiga chips!!

Nu säljer de istället billiga kakor!!!!!!!

2009-04-10 @ 18:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0