Gillar inte Maud Olofsson



Jag vet att det kanske låter gammalt, men jag måste få säga att jag inte tycker om Maud Olofsson...
   Varför gör jag inte det? Jo, för att hon plötsligt kan ändra stora åsikter. Om man verkligen står för sin sak så håller man väl fast vid den livet ut. Och om man är politiker, som ägnar den största delen av att arbeta med liknande, så borde man väl ändå jobba med det för att vilja förändra och påverka Sverige, inte för att byta åsikter när man inser att man antagligen tjänar mer pengar på att ändra tycke om någonting (som kan få förödande konsekvenser i framtiden).
   Som ett exempel på någonting som jag tyckte (och tycker) är väldigt dumt var när hon plötsligt tyckte att man skulle fortsätta med kärnkraft i Sverige. Kärnkraft?! Är kvinnan galen??

Låt mig ge er min syn på kärnkraft:
 
Kärnkraft är en en del av framtidens död. För att få kärnkraft att försvinna så behöver det ligga begravt  i miljontals av år innan det är borta! Och hur ska framtidens människor veta var det ligger kärnkraft begravet om några tusen år?
   Bara för att en del människor vill ha tillfällig lyx så ska natur och framtid stå hotad! Det finns andra lösningar. Är inte politiker till för att göra Sverige bättre?

Om ni inte alls håller med mig så är det bara att lägga en kommentar, för det här är vad jag tycker. Alla har vi rätt att tycka som vi vill, så skriv gärna om din syn på saken.

Kommentarer
Postat av: virpi

gillar inte henne heller..

men ang kärnkraft så har jag inte bestämt mig än..)

Kram

2009-04-16 @ 19:21:18
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0