Blont hår?

I ett långt tag nu har jag funderat om det kanske är dags att byta frisyr, eller åtminstone göra någonting snyggare av håret under väntan på att det ska växa sig längre. Men nu ligger tankarna mest i funderingarna på om jag kanske skulle bleka mitt hår lite lätt (för bleker man det för starkt kan det bli slitet) och eventuellt klippa det lite grann. Naturligtvis ska jag ta vara på håret extra mycket och ge det mer näring än annars, eftersom blekt eller färgat hår är i större behov av det.
   Frågan är egentligen inte i om jag orkar ta hand om ett blekt hår (för det gör jag nästan säkert), utan om det faktiskt kommer att passa mitt ansikte. Det är ju trots allt en avgörande del i beslutet.

 
Här är jag på en alldeles nytagen bild då mitt ansikte ser så tråkigt ut, men jag är säker på att det inte behöver se ut så om jag till en början fixar till den tjocka "hårpuffen" jag har på huvudet.
   (Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att ta en "osuddig" bild på sig själv...!)

 
Här är en massa bilder på "Chloe Sullivan" (från TV-serien Smallville). Anledningen att jag lägger upp en massa fina bilder på henne är för att hon passar så fint i sitt blonda hår. Nu vet jag att jag inte är fullt så ... modellfin ... som henne, men kanske skulle det åtminstone liva upp mitt hår lite grann att skaff en frilla som henne.
   Nu vet jag att mitt hår inte är tillräkligt långt ännu, men om jag väntar ett tag så kanske mitt hår hinner växa sig lika långt som på bilderna.
   Så vad tror ni, skulle det passa (i så fall; vilken av frisyrerna på bilderna)?


Kommentarer
Postat av: jazz

du skulle passa jätte snyggt i bild nr2 tycker jag!

2009-02-16 @ 19:44:50
URL: http://jazzyjunior.blogg.se/
Postat av: jazz

jag tycker att du skulle passa jätte snyggt i frisyren på bild nr2!

2009-02-16 @ 19:46:22
URL: http://jazzyjunior.blogg.se/
Postat av: malin almström

du skulle värkligen passa i blont rebban ;)! jag ser det på dig,

HOPPAS VI SYNS SNART ,länktar efter dig!<3

2009-02-16 @ 20:21:03
Postat av: virpi

1-2 .tycker jag.:)

2009-02-16 @ 22:28:49
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0