En bit på väg


För er som var med och läste min blogg runt nyår minns säkert att jag gav ett nyårslöfte som skulle gälla år 2009. Löftet var att laga nyttigare mat, motionera mer och att bli sundare. Så här har min utmaning gått:

Positivt:
 * Jag har undvikit mycket godis
 * Jag har lagat lite mer nyttig mat
 * Att motionera har blivit av lite mer än tidigare
 * Jag väger nu ca 1 kg mindre
 * Jag har läst om nyttiga tips, men inte riktigt hunnit ta del av dem än (har nästan precis läst om det)
 * Jag mår lite bättre fysiskt
 * Min koncentration har blivit lite bättre

Negativt:
 * Den största delen av mitt liv består fortfarande av att vara inomhus
 * Jag tillbringar knappt någon tid utomhus, så att jag har mörka ringar under ögonen
 * Är ganska stillasittande i övrigt


Jag är ganska nöjd, även om jag inte gjort stora förändringar. Men lite ansträngning kan göra stor skillnad i det långa loppet, så jag ser gott på hur det gott hittills. Och jag fortsätter såklart med detta, men i långsam takt. Jag vill inte att det ska bli till bantning, det är inte bra för människor i min ålder.
   Så ni vet så är inte viktnedgång det jag vill åstakomma med detta, utan bara att må bättre och känna mig med pigg på dagtid. Därför vet jag att jag har rätt till att unna mig lite onyttigt godis ibland. Det får ju inte gå i överdrift, och på så sätt tror jag att det är bra för en människa med lite gotta också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0