Hänt & gjort

Jag insåg för ett tag sedan att jag faktiskt inte skrivit så mycket om en del saker, t.ex. som hur Alla hjärtans dag och det Nationella provet i svenska gick. Så därför skriver jag en liten sammanfattning om det nedanför:

Alla hjärtans dag:
   Jag trodde till en början att det skulle sluta i kras, men dagen fick en plötslig vändning och visade sig resultera som en lyckad dag, trots allt.
   Jag bakade länge för att få fram så mycket godsaker som möjligt, vilket blev gelétårta och vaniljhjärtan. Och ovanpå det hela så hade jag också köpt geléhjärtan, en stor favorit i vår familj. Det blev alltså gott att äta framför TV:n med Melodifestivalen på.


Nationella provet i svenska:
   Det blev bra skrivet i början, och jag kände mig då ganska nöjd. Men nervositeten tog mig ändå, för plötsligt drabbades jag av fantasibrist, så idéerna kändes tomma. Paniken höjdes och det sista jag skrev är svårt att säga hur det blev. Man får hoppas på det bästa i alla fall.
   Måste nämna att tanken på att min krönika, som jag besämde mig för att skriva, ska finnas kvar i 40 år är skrämande. Och då, när jag är 55 år, så låter de sig slutligen att bränna upp det. Men under den tiden ska det ligga kvar, öppet för ett begränsat antal människor att läsa den. 40 år är en lång tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0