Influensan...

Gårdagens övernattning hos Matilda gick inte riktigt såsom jag hade tänkt mig. Under dagens lopp så mådde jag bara sämre och sämre, så jag tog kontakt med mamma innan jag visste säkert om jag var smittad. En kort tid därefter fick mamma hämta mig, för hon var då övertygad om att jag fått influensan. Robert hade nämligen haft samma sjukdom ett tre dagar tidigare.
   Nu är det bara att hoppas på att Matilda inte smittats av mig, för att bli sjuk under sportlovet är ju inte så värst kul (har jag insett). Men ändå är jag ganska van att det händer när man minst vill ha det, för när jag väl blir sjuk så är det under ett lov. Som ett exempel på det så hade jag lov när jag fick vattkoppor som liten.
   Synd är det att så många planer gått om intet, för jag hade bl.a. tänkt att umgås med ytterligare en vän, Paola, under veckan. Men nu är det bäst att jag stannar hemma ett tag...

 
Idag har jag tagit två Panodil-tabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0