Livets viktigaste beslut

Nu är det äntligen över.
   Alla dessa funderingar och tankar är lösta. Jag har äntligen gjort ett beslut som jag inte tänker ändra. Min framtid kommer bestå av stora delar arbetstid, och därför är det väldigt avgörande vad jag jobbar med. Om jag gjort rätt beslut är inte säkert än, men det känns skönt att äntligen ha lämnat in utskriften om mitt gymnasieval. Nu kan jag äntligen lämna oroligheterna bakom mig.
   Imorgon är det för sent att välja en ny linje, om man inte har tålamod att vänta i flera månader för att välja om, i så fall man ångrat sitt val. Men jag är inte lika säker på att man har lika stor chans att komma in på den linje man vill ha då, och bäst är det ju att ligga på den säkra sidan.

Mitt val blev slutligen Hotell- och Restauranglinjen, trots att jag lagt stora tankar om att välja Livsmedelsutbildningen. Det sägs att det ska vara mindre stressigt där.
   Restaurangutbildningen har varit min dröm för länge för att inte ge det en chans, trots att det kan bli problem med mitt handtvättande stup i kvarten. Förhoppningsvis blir jag av med en del av mina överdrivna hygiensnojor när jag går där.

 
Mamma säger att det här valet inte är det viktigaste beslutet i livet, för man kan ju trots allt byta om man känner att det inte är ens grej. Men det är inte min stil att ge upp på det viset, då finns risken att jag hellre lider igenom alla år istället. Jag vill inte att tiden man spenderat där ska ha varit i onödan, bara för att sedan ge upp.
   Men det är så klart, att laga mat är ju bra att ha erfarenheter kvar hela livet. Så ... vi får helt enkelt se hur det blir i framtiden.

Kommentarer
Postat av: virpi

Jag tycker som din mamma.Det är inte livsviktigt beslut.Men jag tror att det kommer gå jättebra!!

2009-02-02 @ 18:22:43
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0