Oroliga kvällstankar

Ibland undrar man vad man egentligen gjort med sitt liv, och vad man kunnat göra bättre. Eller vad man fortfarande har möjlighet att förändra, och om allt i livet räcker till. Men ändå bryr man sig mer om tiden nu och vad livet ligger anpassat för tillfället, istället för att göra en ansträngning att fixa till det som inte ligger såsom man kan hoppas.
   Det låter kanske komplicerat, men det är dessa tankar och funderingar som ofta ligger och gnager mig i bakhuvudet om kvällarna. Vad ska jag göra när jag blir gammal och grå? Kommer de problem man tidigare upplevt som stora då bara vara rena barnleken i jämförelse med dem som möter mig då?
   Kanske är jag bara oroad inför framtiden, eller också nuet... Men ändå känns det som att alla runtom mig just idag haft det lite lättare. För idag har jag mest burit på en börda ovanpå mina axlar, oförmögen att få det att ramla av. Sina känslor går ju inte att styra så enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0