Salamiförsäljning

Nu är salamiförsäljningen igång igen...! Jag hade hoppats på att få slippa det, men klassen röstade fram att det vore det effektivaste sättet att tjäna ihop pengar till vår klassresa (som vi inte ens bestämt oss vart vi ska åka).
   Det känns utmattande att veta att det återigen är dags för det stora arbetet, och hur jag ska lyckas sälja den här gången vet jag inte! Vi har sålt två gånger tidigare och sammanlagt har jag sålt flest salamisar i klassen (hittills sålda salamisar av mig är 68 stycken). Och då kanske du förstår att det inte är lätt att fortsätta sälja så många, för nu är redan vår by fylld med korvar.

 
Vad ni än gör: Ät aldrig pepparsalamin! Den är så stark att det brinner i munnen, utan att det går att svalka bort med kallt vatten!


 
I Kolforsen, där jag bor, finns så många salami-korvar att luften fyllts av stark lökdoft. Gamla profetsior sa att någonting liknande skulle hända, och förvandla byn till en spökby fylld av stinkande dimmor av vitlöksstank som bara döda kan bege sig in i. Stanken sägs vara så outhärdlig att den vänder ut-och-in på lungorna man har i kroppen, så ingen passerande någonsin kommer att överleva ens ifrån miltals avstånd...
   Ok, jag erkänner att jag har livlig fantasi. Men vem vet; tänk om det här är vår förutspådda framtid...?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Suck, alla dessa salamikorvar........

2009-02-19 @ 21:11:18
Postat av: Therese

Haha! Jag älskar pepparsalami! :)

2009-02-20 @ 15:50:52
URL: http://mylfieinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0