"Stress" är rätt ord

Jag ska ge dig en kort inblick om min normala vardagsmorgon innan skolan.

Allt börjar med att jag vaknar upp, och med min suddiga syn går jag mot toaletten. Efter mitt låååånga toalettbesök (jag har bakterieskräck och det tar då drygt 20 minuter för mig att gå på toa) så kan jag sätta på mig linserna, så att jag kan se riktigt, trots att min syn försämrats på sistone.
   Sedan går jag mot köket för att äta frukost, då jag återigen inser att klockan svikit mig under mitt långa toalettbesök. Då är det bara att kasta i sig frukosten, springa till mitt rum för att leta efter kläder, vilka jag antagligen inte kan bestämma mig för efter första titten, så jag fortsätter att springa till toalettrummet för att borsta tänderna. Och med tandborsten i munnen så återvänder jag till min garderob, och denna gång måste jag ju välja vad jag ska ha på mig.
   Vid denna tid har jag antingen väldigt bråttom, eller så står redan taxin utanför och väntar på mig. Det är inte roligt för någon av oss, varken för taxichauffören eller mig.
   Ni kanske undrar varför jag inte går upp tidigare, och lägger mig tidigare på morgonen istället. Jag har försökt, men då går allting i "slow-motion" istället, p.g.a. min sömnbrist. Det är så svårt att ändra sovvanor!

Om jag frågar er var ni tycker att den största delen av tiden försvann, så kommer ni naturligtvis att svara "när du gick på toaletten". Ni har säkert också era stress-problem, men för min del börjar jag bli utmattad. Att gå på toa så länge är mer än vad jag hinner med (särskilt på morgonen).

Kommentarer
Postat av: Mamma

Då kan du ana stressen från resten av familjen när vi upptäcker att tandkrämen är inlåst i badrummet tillsammans med dig!

Puss

2009-02-18 @ 12:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0