Läbbigt värre

Idag läste jag ett inlägg ifrån www.virpi.blogg.se där hon skrev om en man som försökt smuggla med två duvor i byxorna, någonting som kan sluta med upp till tio års fängelse. Men vad jag kom att tänka på var inte det ogenomtänkta försöket av att smuggla duvor, utan hans mycket håriga ben (besök virpis blogg för bild). Det fick mig att återigen påminnas om en liten historia som jag och min familj upplevt tillsammans.

Vi skulle åka med på en kryssningsresa över natten. Vi var alla positiva och glada.
   När vi äntligen klev ombord på båten så var det första vi gjorde att besöka våra hytter. De var som vanligt trånga och mysiga. Och fortfarande så var allt glatt och positivt.
   Jag minns inte om det var just då eller på kvällen, men när min bror Robert skulle krypa upp i sin säng (han var yngre då) så hittade han någonting "jättehemskt" liggandes där. Plötsligt blev han förskräckt och kallade på mamma. Vad som låg där var nämligen ett stort, mörkt, krulligt hårstrå, någonting väldigt skrämmande för ett barn i hans ålder.
   Mamma kunde inte hålla sig från skratt, detta var någonting som hon aldrig skulle glömma, dagen då Robert hittade ett "läbbigt" hårstå på sin säng. Hon fick också flytta på hårstrået, hon är ju trots allt van med sådant. Hon jobbar som distriktsköterska och har genom åren sett många liknande saker.
   Jag kan också säga att varken jag eller Robert vågade sova där, trots att hårstrået var borttaget. Där fick mamma eller pappa tillbringa natten istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0