Vad ger status?

Våra lärare hade fått till uppgift att tala med eleverna om detta kallat "status". Hur viktigt var det? Och vad är det som ger status?
   Eleverna fick räcka upp händerna för att ge en åsikt, och så här följde de olika åsikterna ifrån min klass:

Ej blyg
Rolig
Bjuda på sig själv
Bra på idrott
Har mycket prylar
Ihop med en snygging
Schysst kompis som alltid ställer upp
Inte tycka synd om sig själv

Jag kan inte hålla med om allt som sades, men alla tycker vi ju olika. Många som tyckte detta kände ändå inte att det var så viktigt att ha status, det var väl bara ett plus i kanten att folk känner så om en. Det är åtminstone någonting jag kan hålla med dem om, man behöver ju inte vara populär av alla, bara man inte är hatad eller dåligt behandlad av någon så duger väl det för mig.

Det är ju ändå en ganska intressant fråga om dessa olika tycken från männinskor. Därför frågar jag er: Hur känner ni angående detta med "status"? Är det viktigt och vad är det som orsakar det för din del?


Kommentarer
Postat av: viktor!

Saker som ger status i 8b



Om man inte bor i åkrarna(det är 2 i klassen som bor där)

Om man inte är tillsammans med någon som bor i åkrarna

Om man inte sympatiserar med någon som bor i åkrarna

Om man aldrig har varit i åkrarna

Om man inte vet vad åkrarna är(ett jätte +)

2009-02-18 @ 19:52:23
Postat av: Sandra Tjulin

Kolla in vem som kmr till sverige i höst ! http://sandratjulins.blogg.se/2009/february/vi-ser-henne-i-sverige-i-host.html#comment

2009-02-18 @ 21:01:40
Postat av: virpi

Jag känner att jag är lite för gammal för att bry mig om status.:)

Men jag tycker att det var m¨nga vettiga saker som kom upp i klassen.Det är skönt att veta!

Kram Virpi

2009-02-18 @ 22:26:39
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Instämmer med Virpi. Jag är nog också för gammal för att bry mig om status.

Men, kan det vara så att en Morsa med "koll" kan ge barnet status?

En cool morsa Rebban! Dä vore nåt dä(Ockelbomål)!!?

Kram

2009-02-19 @ 21:09:13
Postat av: Anonym

Tyvärr är de så att allt för många bryr sig till största del om utseendet nu för tiden, och allt för lite om personligheten. Jag säger inte att jag inte bryr mig om utseende och sånt, för de gör jag, de gör alla, mer eller mindre.

Men jag hatar det! Varför kan man inte bara gå in för att lära känna varandra i stället för

att bara andvända ögonen?

Nu för tiden är de inte så lätt att lära känna en människa. Många försöker vara nån man inte är, man vågar inte öppna sig helt enkelt.

2009-02-21 @ 17:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0