Blommornas betydelse

Idag överväldigades jag plötsligt av nyfikenheten vad blommornas betydelse stod för, för alla vet vi ju t.ex. att rosen står för kärlek? Men jag ville veta mer, så därför sökte jag mig fram på Google då jag hittade en sida om Blomsterspråket. Det var väldigt intressant och jag läste igenom allt. Synd var det bara att man inte kunde kopiera direkt från texten, så jag fick sitta och skriva av allt som stod (vilket inte var lite). Det tog mig flera timmar, men det är förhoppningsvis värt det. Jag vill ju så gärna lära mig allt som stor.
   Besök sidan http://hcdn.myftp.org/sussismystiskavarld/blomster/Untitled-1.htm för att också lära dig mer om blommornas betydelse! Men som ett plus på det hela så står det t.o.m. också om mer än bara blommor, utan även om blöllopsnamn och klädsfärger m.m.

 
Visste du t.ex. att mörkrosa rosors betydelse står för tacksamhet, och att ljusrosa rosor menas med behag?

Kommentarer
Postat av: virpi

Vilken härlig bild.Vad glad man blev!

2009-02-01 @ 10:42:17
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0