En gaffel i byxorna

Jag förstår inte hur jag lyckades, men det är sant. Jag har en gaffel i byxorna. Det är inte varje dag man skriver om någonting liknande, men jag ska försöka att ge dig en någorlunda förklaring hur det skedde...

Eftersom mamma och min bror hade tagit bilen med sig på en bågskytte-tävling så hade jag och pappa, som stannade hemma, ingenstans att åka. Därför visste jag att det skulle bli en "hemma-sittar-dag", vilket inte gav mig någon anledning att sätta på mig några fina kläder. Så jag klädde bl.a. på mig en mjuk tröja och gamla byxor som jag inte sett tidigare, det fanns ju ingen anledning att vara fin när vi ändå bara skulle stanna hemma hemma och slöa.
   Det var dags att äta, och jag höll en gaffel i handen. Först hade jag bara tänkt kila in till toalettrummet för att tvätta händerna. Men med en gaffel i handen kunde jag ju inte tvätta mig, så jag la den i byxfickan. Det sa "Sloooof!" och så låg den plötsligt längst ner i byxan. Jag stod först och tänkte "Va...?", men sedan kände jag med handen i fickan. Där var ett hål, som gaffeln måste ha åkt igenom. Och eftersom byxorna hade två lager (ett yttre för syns skull och ett inre för extra värme) så hade gaffeln hamnat inuti byxan, mellan det yttre och inre tyget!
   Jag försökte att nå den med handen, men hålet var inte stort nog att få plats med min arm. Så jag har gått runt med en gaffel i byxan ett tag nu, ganska länge nu faktiskt. Men jag har tänkt ta ur den när jag tar av mig byxorna, då jag går och lägger mig.

 
Så vad har man lärt sig av detta? Jo, att alltid se efter hål innan man lägger saker i fickorna!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sånt här kan egentligen bara hända dig min lilla vän!

Kram

2009-02-01 @ 08:44:18
Postat av: Vanja

Haha! Du är inte klok du!

2009-02-01 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0