Jag - Omogen?

Jag och mamma satt nyligen i bilen och började tala om ämnet Mognad. Samtalet flöt på tills mamma anklagade mig för att vara för ung för att kalla sig mogen. Det visade sig att vi två hade annorlunda sätt att se på mognad. Jag kan hålla med om att jag inte är fullt fullvuxen, eftersom många kunskaper inom övriga fall inte ännu hunnit bli färdigutvecklade. Men att säga att jag inte ens vet innebörden med ordet och vägrar att lyssna till mitt försvar, då är man inte så mogen heller. Någonting man lär sig tidigt är förmågan att kunna lyssna och ta till sig, men antagligen ville hon utesluta den möjligheten.
   Ibland känns det som att hela världen tycker att jag är korkad, korkad och grinig. Men om någon faktiskt orkar ta sig tid att förstå sig på mig, så skulle de inte behöva känna på det viset. Jag försöker att ge och ta, precis som alla andra normala människor gör. När man tror sin mamma vet mer än möjligt, så visar det sig att hon inte vet mer än alla andra.

Kommentarer
Postat av: Yasse

ja du vart mogen när du klippte frillan:(

2009-01-09 @ 22:04:55
Postat av: virpi

Ni kanske har olika erfarenheter och referenser på ordet "mognad"?

//Virpi

2009-01-09 @ 23:42:23
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0