Beundrar udda stilar

Runtom i världen så kryllar det av olika moden och stilar. I vissa världsdelar kan det vara inne att bära starka färger för att synas, när det någon annanstans är snyggast att bära vågade kläder för att framhäva den mer "kvinnliga" kroppen. Men bakom den alltid aktiva kampen om mode så är det lätt att glömma hur man lätt försvinner in i folkmassan med likadant mode. Från början bar man kläder för att visa vilken typ av personlighet man hade, men nu tycks det hela handla om att bli accepterade av omgivningen. Det är alltid ifrån nya ideér som modet tar liv, därför tycker jag att det är dags för att variera stilar lite mer, annars kommer inga nya att bli till.
   Bär man inte kläder för att andra ska stanna och tänka "Gud så fina kläder den där människan har", inte "Gud så trött jag är på dessa likadana kläder"? För det är nämligen den tanke som oftast flödar runt i mina tankar om jag någonsin tittar vad den andre personen har på sig. Så tacka de som orkar stå emot alla andra! Hur hade världen varit om ingen kom med någonting nytt inspererande klädesplagg? Slår vad om att designers har snott en stor del av sina kunskaper ifrån omgivningen.


    Kinesiska skor värmer upp inför Pride-festivalen   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0