Onlinespel

Sedan en tid tillbaka skaffade vi i familjen bredband, men för det krävdes det grävas ner ledningar längs vägen i vår by. Det tog naturligtvis lång tid, men nu har vi äntligen fått det. Det gav mig möjligheter att surfa snabbare på internet, vilket såklart väckte min nyfikenhet inför att äntligen kunna spela spel på internet, nu när datorn inte behöver ladda en halvtimme innan spelet är färdigt.
   Dag efter dag har jag spelat dessa onlinespel, varje gång man känner sig lite seg. Men det som till en början kunnat vara så fantasiskt roligt och spännande har nu förvandlats till något stillasittande trötthetsmoment. Ändå sitter jag framför ett spel på datorn när jag inte finner något bättre att göra om dagarna. Jag har ju varken läxor (måste medge att det är skönt) eller andra nyttiga saker att göra om dagarna. Det blir ju speciellt stilla nu när vi har lov, ingenting går ju att göra när man är ensam hemma med med sin bror. Men det varar visserligen inte länge till, för imorgon blir det ändringar på det! Vi ska nämligen sova över hos mormor och morfar en natt, och där händer alltid någonting nytt så man inte hinner med annat än det roliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0