Redo och nästan klar

Imorgon är en speciell dag: Jag ska sova över hos Matilda! Det känns som en evighet sedan vi sågs sist, men äntligen är det dags. Jag har förberett mig väl inför övernattningen, och då menar jag inte bara t.ex. tandborste och kläder, utan också min nybakade kaka som jag gjort idag, som kallas Mockarutor (chokladbakelse som man skär i små delar, ungefär som Brownie). Den ska hon få smaka på då, när hon känner sig sugen. Jag har också tänkt att göra en kladdkaka imorgon. Det hinner jag säkert med om jag skyndar mig, det tar mig bara en timme. Hon kommer antagligen att går upp i vikt innan jag hunnit åka hem igen... Jag vet ju hur grym hon är på att käka kladdkaka.

(Bilder på bakverken kan ni få se imorgon, då jag har tillgång till nedladdning av bilder.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0