Rykten stämmer inte alltid

När man nämner någonting angående rykten så får det mig att tänka på vad min kompis idag berättade för mig. Det var delvis någorlunda väntat att någonting som det kan ske, men ändå gjorde det mig så förvånad.

Rebecca och jag talades vid i skolan om det ena och det andra, precis som vi brukar göra då vi har tid. Men så plötsligt så säger hon någonting så oväntat, som att hon trodde att jag var lesbisk. Jag blev såklart mycket överraskad och började delvis skratta. Varifrån har man fått det ifrån?
   Det var då tanken slog mig att det kunde bero på mitt hår, det är ju kortklippt som killar kan ha. Först kunde man tro att det var anledningen, men när hon också nämnde att någon sett mig kyssa en tjej, då kunde det inte bero på någonting annat än vanliga hederliga lögner, som någon i desperat handlig säger bara för att verka speciell för ögonblicket. Men hur kan man vara så självisk? Tänk om ryktet spridit sig och det funnits någon i skolan som hatar homosexuella, då hade det ju kunnat sluta riktigt illa. För tanke på alla rasister så skulle det inte förvåna mig att även sådana människor finns där.
   Tur är det att jag inte känner någonting negativt för homosexuella, och att jag tar det hela lite komiskt. Jag menar: Det hade ju kunnat vara värre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0