Sämre syn

Egentligen så ser jag förfärligt dåligt, och utan mina linser vore jag som en försvarslös kattunge utan klor. Vad jag menar är alltså att jag knappt kan se ifrån långt håll, men tittar jag på min hand så ser jag den väldigt detaljrikt. Det beror på att jag är närsynt, och kan därför bara se klart från nära håll.
   Inte nog med att jag redan ser så dåligt, min syn försämras fortfarande till det sämre, och mina linser räcker inte längre till fullt ut. Jag börjar att se dåligt igen, och i skolan så är det ett riktigt dåligt tecken, för då kommer jag inte längre att kunna se vad som står på tavlan.
   Igår stod jag i skolkorridoren och stirrade ut igenom ett fönster. Rakt framför fönstret fanns då ett rött hus, och en flaggstång utan flagga. Så jag koncentrerade mig för att titta på stången, men kunde inte uttyda om det var en eller två stycken, som bara stod tätt intill varandra. Därför tog jag ett foto av flaggstången med min mobil, zoomade in bilden och tittade. Det visade sig då att det bara var en flaggstång, och att jag börjat få riktigt dålig syn, även med linser.


Den person som tagit den här bilden kan inte ha haft linser själv, för jag kan nämligen se att linsen är ut-och-in. Det syns på den böjda kanten längst upp.

 
Så här ska en lins se ut när man lägger den på ögat. Kan du se skillnaden?


Kommentarer
Postat av: Makulerat

Jo, det där känner jag igen. Jag är också extremt närsynt plus att jag har annat strul med ögonen också. Det är hemskt, man är sjukt beroende av sin syn.

Hehe, nej, okej, de kanske inte har kontakt med rymdvarelser, de där katterna... Men man vet aldrig och det är roligt att vara lite paranoid och ha konspirationsteorier ibland! =)

2009-01-18 @ 16:04:11
URL: http://makulerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0