Snart börjar skolan...

Just nu befinner sig blandade känslor inför skolstarten på tosdag. Och med skola menas läxor, stress, höga krav och plugganden. Men, trots det, finns mer variationer där än vad jag åstakommer här hemma. Därför kanske det blir ganska bra ändå. Man måste ju försöka se det positiva i situationer. Ser man det negativa så mår man ju bara sämre, eller hur?
   Ibland så får man den känslan att allt slit inte lönar sig, men i slutänden, när man får tillbaka betyget, så känns det hela så annorlunda. Då har allting plötsligt varit värt det. Det är nog en av de största anledningarna till att man faktiskt fortsätter plugga. Därför vill jag bara säga till alla de människor som inte orkar att bry sig om skolarbetena: Kämpa på nu, så får du slitet betalt tillbaka tio gånger fallt senare! Och är det inte skönt att veta att man har en säker framtid?


Det svåraste med att börja skolan igen är för min del att behöva ändra mina sovvanor så pass mycket. Jag är van vid att vakna ca kl. 10-11.00-tiden nu.


Kommentarer
Postat av: virpi

Gud vad härligt att plugga!

Önskar att jag kunde göra det!(Har inte råd)

Passa på att njuta.Det är roligt att lära sig saker!

Virpi

2009-01-06 @ 22:06:33
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0