Smink eller inte smink?

Jag är fundersam... I många fall används smink som en ansiktsförhöjare, för att främhäva det vackra utseende en människa kan ha, men många köper det istället för att täcka över tillfälliga finnar eller övriga hudproblem. Plus detta så finns också de som sminkar sig efter personlighet. Men vart jag med denna text egentligen vill komma är att fråga varför ni tycker att man sminkar sig. Det finns ju så många olika tycken inom den här frågan. Om man frågar mig så beror det bara om att må bättre själv, för att känna att man ser vackrare ut, inte för att andra ska tycka det.
   Själv har jag funderat över tanken på smink, och jag gör det fortfarande. Det är nog inte så många som tror att jag skulle lägga en tanke över detta, men det gör jag. Man behöver ju inte överdriva sminkningen för att kalla sig sminkad. En lätt "ansiktspiffning" skulle ju inte göra skada om det fick en att känna sig vackrare, eller hur?

 
Frågan om man bör använda smink eller inte blir allt större. Kanske skulle man passa i det...?

Kommentarer
Postat av: Viola

Att sminka sig eller inte sminka sig, det är frågan?!

Första dagen jag kom sminkad till skolan när jag var ung, sa en av de tuffare killarna högt och tydligt, "Har du kosmet(kosmetika) i ansiktet?"

Gissa om det tog tid innan jag sminkade mig igen. Ok, det var nån glittrig klarblå mascara men ändå, det var ju på 80-talet!

Nu är jag jättefin i smink, så det så!!

2009-01-12 @ 20:10:54
Postat av: Vanja

Hehe... jag vet då inte ens hur man gör när man sminkar sig!!!

2009-01-13 @ 11:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0