Sommarplaner

Precis som så många andra ungdomar i min ålder så strävar jag efter mer självständighet och utvecklig inom eget boende. Därför har jag och mamma delat intresse för att planera hur vi kan göra om vår mysiga gäststuga till ett litet hus att faktiskt kunna bo i. På så vis blir vi båda nöjda, jag får bygga på fler kunskaper av att bo ensam och mamma får ändå ha mig nära ett tag till. Men som sagt är det i sommar som planerna ska bli till verklighet, på vintern är det svårt att renovera om.
   Det ska bli skönt när dagen väl kommer för mig att få ta mer ansvar och förhoppningsvis lära mig mer inom att sköta ett eget boende, även om detta är nästintill en ersättning för den "riktiga varan" att flytta hemifrån. Jag kommer, trots allt, ändå att bo på samma tomt som dem (bara drygt tio meter ifrån vårt nuvarande hus).

 
Det är en fin stuga, men innehållet behöver göras om för att kunna bo där på heltid. Där behövs t.ex. skaffas en toalett, målas om, byggas in en dörr och mycket mer.

Kommentarer
Postat av: virpi

Det där kan ju bli riktigt bra!

//Virpi

2009-01-25 @ 19:35:58
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0