Stora läxor rasar in

Snart kommer tiden då jag tvingas tillbringa timmar framför papper och böcker, bara för att lära mig de prov och skoluppgifter som ska lämnas in. Men på något vis så känns det ändå skönt att läxperioden inte riktigt ännu är här, då kan jag utnyttja den sista stunden i frihet (framför datorn och skriver). I och för sig så kommer några Nationella prov i svenska, och då kommer jag åtminstone att få tid att skriva.
   Jag ska försöka beskriva en underlig känsla, som består av iver och nervositet. Vanligtvis så brukar inte nervositet vara någonting positivt för mig, men ändå finns en känsla inom mig som säger att det kommer att gå bra och till och med kanske vara kul med det stora svenska-provet! Därför väljer jag nog också att tänka på det viset, bättre är ju det än att gå runt och älta om någonting som inte ens skett ännu.

 
Nu är det såklart inte bara Nationella prov som närmar sig, utan också andra stora uppgifter, (kanske större)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0