Tid med mamma

Det var inte först eftermiddagen som mamma kom med idén om att vi skulle handla på ICA Maxi. Hon hade lovat att åka med mig och handla idag, men Maxi är så mycket roligare och större än vanliga ICA, så därför blev det mer som "mor-och-dotter-tid" än annars.
   När vi hade strövat runt i affären ett tag så gick jag till bokhörnan för att titta efter en bra bak- eller kokbok. Efter ett tags funderande så kom äntligen mamma (hon hade under tiden lagt lite saker i vagnen). Jag frågade henne om det vore en bra idé att köpa den fina boken "Hemma hos Jamie", men då kom mamma med en annan idé. Hon sa att hon kunde köpa den åt mig, för att jag var "världens bästa dotter". Det var väldigt gulligt sagt, och det blev så det blev.
   Efter ett tags vandrande runtom i affären så kurrade min mage, så jag bad mamma att vi kunde handla någonting att äta. Det blev inte precis som jag tänkt mig (men så roligt och gott) när mamma köpte två semlor, en till mig och en till henne. Så det blev väldigt mysigt när vi efteråt satt i bilen och mumsade i oss godsakerna. Under den tiden vi smaskade i oss semlor så hade vi egentligen bestämt att gå ut på en promenad, men det ställde vi in. Man kan säga att vi blev lite för lata när vi tryckt i oss någonting så onyttigt. Men jag har faktiskt inte ätit på en evighet, så då tyckte jag faktiskt att jag var mig förtjänt av någonting riktigt gott.

 
Här är en bild på min bok och halvuppätna semla, som var väldigt söt (men inte lika söt som min mamma!) För henne är jag världens bästa dotter, men hon är för mig världens bästa mamma.

 
Det var typiskt av mig att råka kladda med semlan... Det kanske syns dåligt, men en del ligger på min jacka.
   (Underligt, jag ser så olik mig ut på bilden. Men tro mig, det gick inte att få en bättre.)


Kommentarer
Postat av: I Z Z A H - S V A R A R

tack ska du ha hehe ..

du vill inte vara me på design auktionen jag har utropspriset e bara 50:- hehe...

2009-01-25 @ 01:48:04
URL: http://izzah.blogg.se/
Postat av: JONNA

sv: hehe ja, det var verkligen skit gulligt :)

tack detsamma!

2009-01-25 @ 09:43:39
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det var roligt att höra att du faktiskt tycker jag är världens bästa mamma! Du är faktiskt världens gulligaste dotter!!!!

Önskar att du tycker jag är bäst även en fredagkväll, trött efter en hård arbetsvecka, inte lust att laga mat, lat, let´s dance på TV och höger hand i en chipspåse omväxlande lämnande ett chips i min mun och grävande i påsen!!

Puss och kram

2009-01-25 @ 15:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0