Total tystnad

Är du intresserad av att veta någonting som är riktigt förnedrande och pinsamt för någon som lider av jobbig bakterieskräck? Jag ska berätta...

Jag klev ut ur toalettrummet i skolan, efter att ha gjort ännu en vanlig sak: att snyta mig (jag gillar inte orena näsor). Men jag var visst inte den ända person som lagt märke till mina ständiga (och långa) toabesök, för utanför hade några tjejer suttit under tiden. Där brukar de ofta vara, vilket kan vara en av anledningarna till deras upptäckt.
   De frågade mig: "Varför går du alltid på toaletterna här nere, och inte på övervåningen?" Jag har nämligen mitt klassrum där.
  De hade upptäckt att jag alltid gick på toa och att jag alltid går på nedervåningen... Kan det bli värre?! Ovanpå det hela så är de också fullt medvetna om att jag har bakterieskräck.
   Jag svarade: "För att de inte har någon tvål där..." Det var allt. Tystnad. Ingen sa ett ord, men jag kunde se deras blickar. Och som man brukar säga: "En blick säger mer än tusen ord". Och i detta fall föll orden till att passa precis in på situationen.
   Där gick jag, med deras starka blickar hack i häl, följt av ett elakt fnissande bakom min rygg.

Men jag är ändå inget freak, det vet jag. Jag är bara lite annorlunda.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Man får faktiskt lov att vara annorlunda, så dt så !

2009-01-27 @ 10:03:36
URL: http://reebbeeckaa.blogg.se/
Postat av: virpi

Det är härligt att vara lite annorlunda.Fortsätt med det!



Btw.Jag har ingen aning om vad det kostar att sms-a till upplysningen..:)

Skulle kunna tänka mig ca.10 kr.

Kram Virpi

2009-01-27 @ 19:25:57
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0