Min katt har naglar

Tro det eller ej, men min katt har naglar. De skiljer sig såklart ifrån våra, men det är helt klart naglar. Sådana har han på alla kuddar (kattfingrar), men inte på baktassarna. Det är underligt, för så vitt jag vet så har ingen katt naglar under sina klor. Min andra katt, Frasse, har t.ex. inte det.
   Jag skulle beskriva naglarna som runda och lite utstående. När de växt sig för långa så trillar de bara av och växer ut på nytt igen. De är smått färgade, precis som en del kan vara för oss människor också. Skulle det visa sig att inte vara en nagel så vet jag inget annat det kan vara.
   Vad jag vill att ni ska veta är att hans naglar inte är äckliga. De syns inte på långt håll och blir inte värst långa heller. Det är bara sött, han är ju faktiskt en speciell katt.


Det är kanske svårt att se det på bilden, men ovanpå hans rosa "kudde" så är det en fläck längst upp (under klon), det är en nagel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0