Olagligt elakt

Igår åkte jag buss tillsammans med min vän Matilda. Vi hade precis talat med varandra om att det är starkt av dem som vågar att vara sig själv, trots den ibland orättvisa värld vi lever i. Nästan precis då så klev en "speciellt klädd" tjej in i bussen. Vi båda reagerade på det, men med positiv avsikt. Vi tyckte båda att det var bra gjort att hon vågade stå upp för den hon var, och hur hon ville klä sig.
   Hon satte sig ganska långt bak i bussen, så vi såg henne inte längre framför oss. Men istället hörde Matilda när några tonåringar i vår ålder sa ett ord till henne, då jag var i andra tankar för att lyssna. De sa "Stick!" till tjejen, så hon hade inget annat val än att resa på sig och sätta sig någon annanstans. Det gjorde hon med ett följt "Bra" ifrån den person som tvingat henne att flytta sig.
   Det får en rent ut sagt att bli förbannad hur en människa kan bli behandlad utan anledning! Hon hade inte gjort dem någonting ont när de tvingade henne att lämna sin plats i bussen. Har aldrig hört på maken till en så dålig stil!


Kommentarer
Postat av: virpi

Fy,vad elakt.Hade jag hört det så hade jag sagt till.

//Virpi

2009-01-12 @ 20:59:55
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: matilda

ja det var hemst dålig stil,!!!!!

2009-01-12 @ 21:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0