Vill skaffa iller

Jag är medveten om allt arbete och slit det kommer att innebära, men för ett sådant sött och snällt husdjur så är jag säker på att det blir värt det. Jag har t.ex. aldrig ångrat köpet av katterna, även om en iller (eller två) inte är det bästa att jämföra med. En iller är väldigt nyfikna djur, som fått det till för mig att tro att de är nästintill som en kattunge: livlig.
   Jag har läst en hel del om illrar, eftersom jag föredrar att vara medveten om det man funderar på att skaffa en dag. Vad jag kommit fram till är att jag inte kommer att sitta still lika mycket som vanligt, någonting som jag faktiskt tänker positivt om. Kanske slipper jag tillbringa långa dagar att göra någon nytta då... Man måste ju städa väldigt mycket med en iller i huset, för de tycker om att käka i sig de små saker de kommer över, någonting som kan sluta i en olycka.
   På internet har jag läst att man behöver minst fem kvadratmeters utrymme för en iller, vilket jag har. Men om dessa underbara djurdrömmar kommer att bli verklighet så blir det inte av först i sommar, då jag flyttat ut i vår gäststuga. Mina föräldrar är tveksamma om detta snack om illrar, men jag är säker på att det kommer att gå bra. Jag tänker mer på djuren än min önskan att skaffa iller, vilket i detta fall inte ska leda till att bli optimistisk. För att påpeka så tar jag bättre hand om mina kära katter än vad andra vuxna oftast gör.


Om min framtida iller vill ut på en promenad, då tar jag honom ut på en promenad.
Om min framtida iller råkat bajsa på golvet, då torkar jag bort det som hamnat fel.
Det är man får tänka. Det är så enkelt det bör bli.

Kommentarer
Postat av: Frida

tack! hade det underbart kul! :D<3

2009-01-25 @ 14:05:30
URL: http://fridaisfine.blogg.se/
Postat av: Viola

Nej!! Inte en iller!!!! Det räcker med två gosiga katter.

Mamma Viola

2009-01-25 @ 15:02:26
Postat av: Rebecca Utan Räkor

USCH!

Äckligt. En hårig orm typ ju.

2009-01-25 @ 18:50:51
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0