Vimsigt morgontrött

Alla vet vi ju att man inte alltid är den alertaste människan i världen när man vaknar upp en tidig vardagsmorgon, trött och virrig, i väntan på att snart hämtas upp av taxin och köras raka vägen till skolan. Men att vara så "borta" som jag var imorse är ju nästan korkat!
   Ungefär såhär löd mitt och mammas samtal imorse:

Mamma: "Oj, så du ser trött ut!"
Jag: "Ja..."
Mamma: Men du, jag undrade om vi skulle laga köttfäslimpa idag, när jag kommit hem från jobbet. Vad sägs om det?"
Jag: "Ja, det kan vi göra."
Mamma: "Ska vi då göra som mormor brukar göra, ha på lite bacon på toppen?"
Jag: "Va? Ska vi ha bacon ovanpå en limpa??"
Mamma: "(~Skratt~) Bacon på en limpa? (~Skratt igen~) Kära Rebecka, jag pratar om en köttfärslimpa! Det är ju en maträtt, inget bröd."
   Och sedan skrattade vi lite, när jag insett hur vimsig jag varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0