Äckelostar

Alla som känner mig väl vet om att jag inte äter ost, och det för att jag tycker att det är så fasansfullt äckligt. Ostar är i så många fall framställda på så osmakliga vis också. Som ett exempel på den typ av osten är mögelost (och flänsost, men det hoppas jag att ingen äter). Hur kan man äta mögel, egentligen? Min mamma äter mögelost, men jag har aldrig kunnat förstå hur hon kan tycka att det är gott.
   Jag har nog aldrig ätit mögelost, men däremot vanlig ost när jag var liten. Och jag vet att det har samma smak än, för den sura doften lämnar aldrig näsan när man befinner sig i närheten av ost.
   Men ni ska veta att ost i mat är jättegott! Det är det enda sammanhanget då jag äter det, för pizza utan ost och risotto utan parmesan är ju inte lika gott utan. Det är konstigt hur smaker kan bli så förändrade i maträtter...

 
Är det någon som vet varför ost är fyllda av hål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0