Earth Hour

Var det någon som stängde av elen igår, kl. 20.30? Jag gjorde i alla fall det, men jag kunde dessvärre inte stoppa min pappa och bror ifrån att se på "Robinson". De vägrade att tänka på världens bästa framför deras egna favoritprogram på TV (trots att att de kunde se det på repris senare), så därför gick jag och mamma in till ett annat rum och talade istället. Det är mycket trevligare, tycker jag.
   Jag håller med reklamen då de säger att "den viktiga energin kommer ifrån människan". Och så brukar jag också tänka: "Kunde man klara sig utan TV och övrig elektricitet förr i tiden, så kan man klara sig nu". Åtminstone en timme!

 
Så tack alla er som offrade er för världen och deltog i Earth Hour igår! Tack!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett levande ljus och trevligt sällskap var allt som behövdes. Vi pratar för lite i vardagen!!

Kram och puss

2009-03-31 @ 06:23:12
Postat av: matilda

jag gjorde, men det vart rätt tråkigt måste jag erkänna..

2009-04-07 @ 19:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0