Fredagen den 13:onde

Idag är det, enligt skrocken, oturens dag.
   Än så länge så har ingenting speciellt oturligt hänt mig, men det har det dessvärre gjort tidigare år i mitt liv. När jag var liten så satt jag t.ex. på toaletten då några busiga killar retades genom att lyckas öppna min låsta dörr mitt under ett toabesök. Det var hemskt, men jag kan inte minnas att någonting annat oturligt hänt mig den dagen sedan dess. Visserligen kan det bero på att jag faktiskt inte tror på skrock (längre), men vad tror ni?
   Det finns ju fortfarande människor som tror på skrock, och det är ju inget fel med det. Jag tycker t.o.m. att det är intressant att läsa och tala om sådant. Så nu vet jag, enligt dem, att det är negativt att gå under stegar, krossa speglar och se på svarta katter som passerar en väg, utan att spotta!
   Är det någon av er som också har någon speciell åsikt eller fundering om skrock eller fredagen den 13:onde?


Tror du på skrock?


 

Min mormor hade alltid (Har alltid, kanske man ska säga. Hon lever fortfarande) en teori om varför det sägs vara så "farligt" att gå under stegar. Hon säger att "det är såklart att det är farligt att gå under stegar, men det beror ju på att någonting kan falla i huvudet på en! Personen på stegen bär ju antagligen någonting i handen."
   Jag har alltid tyckt att hennes tokiga idéer är roliga...



Jag har en svart katt, men han har aldrig gett mig otur. Bara motsatsen, faktiskt. Så därför tror jag inte på skrock, för mina små kissemissar är bara snälla! Men i och för sig ... min svarta katt har en vit fläck mellan benen, så kanske finns det en chans att stämmer det ändå...?

Kommentarer
Postat av: virpi

Nepp,här är vi inte skrockfulla!

2009-03-14 @ 22:24:35
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0