Mer för de äldre

Idag fick jag tillfälle att fundera över varför man inte längre ser så mycket av de äldre människorna. Visst, de kanske inte orkar lika mycket när åldern kommer, men hur många möjligheter har vi egentligen gett dem? Vi har knappt gett några speciella dagar eller timmar till dem för att ha roligt, och ändå har många gamla gemensamma intressen. Deras intressen brukar inte heller vara så pass anstängande, så det är ju bra att göra någonting av. Min gammelmormor gillar t.ex. att fika, sticka, få besök, m.m., och jag vet att många andra också tycker att det är kul.
   Om man tänker på det här viset; att man skulle kunna annordna någon gång då och då för dem att ha roligt, så tror jag att många skulle bli gladare. En del pensionärer är ju så deprimerade när de inser att de inte längre är lika pigg och kry som förr, och att dagarna då brukar sluta i att de sitter hemma hela tiden.
   Vi yngre har däremot många olika sporter eller intressen, men ändå är det ingen som gör någonting för våra kära äldre. De förtjänar ju också att ha kul! Men de är inte säkert att de orkar att ta sig i kragen för att göra någonting åt det...

 
"Låt de sista ljuva åren bli de bästa i ditt liv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0