Nya smaker

Idag sov jag över hos min kompis Paola. Där skiljer sig deras matvanor ifrån våra, så idag kom jag hem med flera smaker provade för första gången sedan jag var ett litet barn.
    När jag var liten så fick jag för mig att jag inte tyckte om fil eller yoghurt, men hos Paola insåg jag att det inte alls stämmer längre. Mamma och pappa hade aldrig orkat bemöda sig med att övertala mig att provsmaka yoghurt igen, så jag har gått miste om den smaken i åratal. Det visade sig ju att jag tyckte att vaniljyoghurt och flingor var jättegott nu!

 
Det är kanske dags att börja smaka om en del saker nu när man upptäckt att mina har smaklökar förändrats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0