Prao-bilder

Dagen har varit rolig i bageriet Mattes Bröd. Där har jag fått göra det ena och det andra, och du vill inte veta hur många bröd och semlor jag sett!
   En av de två personer som äger stället berättade för mig hur tidigt de måste börja jobba. Då många går och lägger sig, är då de får gå upp. Kl. 1-2 på morgonen var personer redan igång att arbeta, sa han! Men de måste ju gå upp tidigt isåfall de vill hinna med brödet ut till affärerna i tid...

 
I den här bilen har det körts många bröd...

 
Här är jag på väg tillbaka till Mattes Bröd efter min lunch i skolan (en liten promenad bort).

 
Innanför plåtväggarna ligger bageriet som då var fullproppat med bröd.

 
Den här bilden togs då de flesta bröden gjorts i ordning och körts iväg, därför ser det så tomt ut på bänken. Det var också "städningsdags" då när bröden var klara, så det såg lite stökigt ut också.

 
När man ser alla dessa ugnsplåtar så början man tänka på alla bröd som görs varje dag (och år)...

 
Här är jag på bild med den typ av mössa vi alla tvingades bära, p.g.a. hygienrisken.
   Visst liknar ändå mössan sådana där religösa hattar som vissa har?


Kommentarer
Postat av: virpi

haha,ja mössan liknar faktiskt en fez.(tror att det är den mössan du menar)

Kram

2009-03-16 @ 20:47:29
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rebecka, du är en jättesöt och bra tjej. Men jag lär säga att du bör göra något åt håret..

2009-03-16 @ 21:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0