Praon fortsätter...

Praon på Mattes bröd går som smort. Jag tror inte att jag haft så här trivsamt på en prao tidigare! Där är alla så snälla, och det doftar alltid så gott där. Men arbetsuppgifterna är roliga också!

 
Äntligen fick jag möjlighet att ta lite bull-bilder.

 
Ja, skorna var svarta från början...

 
Idag åt jag två semlor, för de som blir över får man äta upp (om ingen annan hinner före).
   Jag blev varnad för att semlorna kan bli uppätna om man inte gömmer dem, och den blev faktiskt uppäten också. Men som tur var så fick jag en ny ändå. Och i slutändan åt jag upp min andra semla, som jag denna gång fick gömma undan.

 
Du ser kanske bara maskiner, men i själva verket är det en gigantisk bullmaskin, lika lång som ett hus (om inte längre). Jag kunde inte låta bli ifrån att fråga hur mycket den hade kostat dem, och svaret löd 3.3 miljoner kr! Det var inte billigt, men när han berättade att den ger dem 9000 bullar per säsong (tror jag att det var) så förstår jag ändå att de troligtvis kommer att tjäna på den i längden. De har haft maskinen i ca ett år nu.
   Varje dag gör de ca 200 semlor varje dag, och per säsong ca 2.500 st. Det är grymt många semlor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0