Ren panik!

Jag väcktes av mamma i morse. Hon och resten av min familj skulle in till Gävle och arbeta/jobba, och denna morgon så skulle hon börja tidigare än vanligt, så hon hade inte mer än tid till att väcka mig.
   Jag var såklart sömnig, och eftersom klockan var lite tidigare än annars så bestämde jag mig för att vila en liten stund till innan jag skulle gå upp för att göra mig klart för skolan.
   Och så somnade jag istället, och vaknade en tid senare. Jag vände, nyvaken, blicken på klockan och tänkte ... "Aaaaaahh!" Panik, panik, panik!!
   Klockan var ett par minuter ifrån kl 8.00, då taxin antagligen redan stod utanför mitt hus för att skjutsa mig till Perslunda. Så jag slängde mig upp ur sängen och sprang mot ytterdörren. Halvnaken stack jag ut huvudet  för att se om taxin stod där, men ännu hade den inte kommit.
   Sådan här sömn-otur hade aldrig hänt mig förut! Så då fick jag tänka logiskt. Vad var viktigast? "Få se nu... Jag får klä på mig först, borsta tänderna kan jag göra i skolan..." Men så tänkte jag igen: "Det här kan bara inte hända! Är jag säker på att jag såg rätt på klockan?", så jag tittade på den igen. Och till min lättnad såg jag att den bara var knappt 7.00. "Puuuhhh..."
   Tack och lov hade jag bara gjort ett "morgon-misstag" och sett fel. Aldrig tidigare har jag njutit av att ha fel, men denna gång gottade jag i mitt misstag. "Gud har varit barmhärtig..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0