"Ser jag ut sådär?!"

Har ni tänkt på att knappt någon människa på jorden, inklusive mig, inte är nöjd med sitt utseende på foto. Själv har jag inte lyckats lista ut hur ett utseende kan förändras så ifrån foto och verklighet, om man nu faktiskt ser så ut som i spegeln.
   Jag har försökt att lista ut hur jag faktiskt ser ut för andra människor, men har misslyckats... Jag vet inte hur jag ser ut! I den ena spegeln får man en att tänka "Nämen, titta! Jag ser visst inte så dålig ut såsom jag hade för mig", eller "Usch! Jag trodde åtminstone att jag såg bättre ut än det där!". Så nu vet jag inte.
   Om jag frågar någon hur jag ser ut så följer bara svaret "Du är jättefin!", men ändå tror inte jag att det är hela sanningen. Frågar jag om jag ser ut såsom jag blir på kort, så svarar de bara "Ja, det gör du". Problemet är då att jag inte är fin på foto! Det går inte ihop.
   Just nu är jag i en period att egentligen inte bry mig om mitt utseende, eftersom det ändå inte går att göra någonting åt. Men ändå känns det så viktigt att veta, för visst känner väl alla så ibland? Och ändå så är inte jag en utseendefixerad person (verkligen inte), speciellt inte när det gäller andra människor. Faktum är att jag då faktiskt inte bryr mig om hur andra ser ut, bara de inte är ohygieniska eller luktar illa. Hihi...

 
Såhär ser jag ut på en av de mer lyckade bilderna på mig själv.
    Säg mig; hur tycker ni att ni ser ut på foto i jämförelse med ert utseende i spegeln?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sanningen ligger mitt emellan. Man har bra och dåliga dagar också beroende på hur man sovit, ätit bra mm.



Just den här bilden fångar bara en bråkdel av alla din ansiktsuttryck som gör dig till den Du är. Men visst ser du ut så där ibland. Vi kan väl filma dig istället så du kan stilla nyfikenheten!

2009-03-21 @ 07:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0