Svenska uttryck

Stackars de människor som inte förstår sig på våra underliga uttryck. Vi är så otydliga, men jag måste medge att det finns någon slags humor i det hela. Tänk hur konstiga vi skulle uppfattas som i så fall vi säger såhär till någon som inte är fullt van med det svenska språket:

Jag fick en kråka i halsen.
Tänk att ta meningen bokstavligt, hur hemskt hade det inte då låtit? Jag menar: Vem brukar vanligtvis ha en fågel i halsen?

Huvudet på skaft.
Stackars människor... Ett huvud på ett skaft kan inte vara en vacker syn.

   Så jag kan sammanfatta oss svenskar med att vi är lite smått tokiga, utan att vi ens märker det. Eller så har vi bara mycket humor.

Kommentarer
Postat av: virpi

Eller....morgonstund har guld i mun.

Har den? Jag luktar apa på morgonen.

Kram Virpi

2009-03-29 @ 20:20:50
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad sägs om, " kan du kasta ett öga på det här"?

Otäckt!!!

2009-03-31 @ 06:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0